PolishEnglishFrenchGermanGreekItalianJapaneseRussianTurkish
   
Text Size

Nauka programowania poprzez zabawę - Europe Code Week 2017

(14 głosów, średnia ocena: 4.64 na 5)

20171016_121131

Z okazji Europejskiego Tygodnia Kodowania, trwającego w dniach 7-22 października 2017 roku, na uczniów uczęszczających na lekcje do Pana Arkadiusz Lewandowskiego czekało wiele atrakcji. Uczniowie klas 3 uczyli się programować z wykorzystaniem IPADów i gry Scottie Go! Uczniowie klas 4-7 uczestniczyli w akcji Godzina Kodowania, programowali roboty mBot, korzystali z aplikacji Bit by Bit na IPADach, tworzyli własne gry w Scratch’u, uczestniczyli w wyścigach robotów Ozobot, przygotowywali się do konkursu informatycznego Bóbr.

mBot to robot przygotowany przez firmę Mblock, stanowiący doskonałą okazję do poznania podstaw robotyki oraz programowania. Bazuje na solidnej metalowej konstrukcji. Przygotowany głównie dla dzieci, jest solidny i łatwy do złożenia. Elektronika mBota jest oparta na uproszczonej płytce Arduino, na której wszystkie wyjścia są opisane kolorami, tak aby dziecko nie miało żadnego problemu ze złożeniem robota.

20171017_081855

Scottie Go. Gra edukacyjna przeznaczona jest do nauki elementów programowania dla najmłodszych uczniów. Wykorzystanie środowiska polega na ułożeniu z kartonowych puzzli właściwej sekwencji poleceń i zeskanowaniu jej przy pomocy kamery tabletu. Zainstalowany w tablecie program weryfikuje poprawność kodu i zwraca błędy lub uruchamia postaci wykonujące poprawnie zaprogramowane kroki.

20171017_081942

20171017_084143

OzoBot rozpoznaje odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podąża ich śladem. Za pomocą kredek lub flamastrów możemy w prosty sposób napisać program. Uczniowie przygotowywali plansze pt: „Wyścig Ozobotów”.

20171019_110906

20171019_112950

Bit by Bit to gra przygotowująca dzieci do nauki programowania. Uczymy się kreatywnego rozwiązywania problemów i myślenia analitycznego i logicznego.

20171019_100256

Scratch. Aplikacja pozwalająca uczniom stworzyć własną grę komputerową. W trakcie zajęć przygotowujemy kilku poziomowy Labirynt.

20171016_120352

Inicjatywa edukacyjna  „Godzina kodowania”. Na stronie  http://godzinakodowania.pl można w dowolnym czasie rozpocząć programowanie oparte na znanych i lubianych przez uczniów grach i filmach animowanych.

20171016_120322

Bóbr - Głównym celem konkursu jest rozwój i  kształtowanie myślenia algorytmicznego oraz popularyzacja posługiwania się technologią informacyjną i komunikacyjną wśród wszystkich uczniów na wszystkich etapach edukacyjnych.

20171016_081125

 

Copyright © 2004 - 2012 Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.

Z życia szkoły

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Wydarzenia sportowe

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Polska

godło

Uonet+ dziennik

baner_vulcan_1

Office 365

office-365-banner

Uczymy programować!

Uczymy_programowa

Ubezpieczenie uczniów

Lepsza Edukacja

rol2

Cybernauci

cybernauci

Technologie z klasą

Technologie_z_klasa_120_x_240_IV-VI

Projekt z klasą

pion_JPG

Pilotaż programowania

l2_logo

Szkoła Promująca Zdrowie

LOGO

logo_wszpz

My Polacy

nbp

Mega Misja

megamisja

Code for green

CFR

Mistrzowie Kodowania

mistrzowie_kodowania

Scratch

Scratch2

Baltie

b3

CodeWeek

codeweekeu

Cyfrowa szkoła

logoCyfrowaSzkola

Gimnazjum nr 2

logo-szkolne-po-liftingu

Odzyskiwanie hasła - UONET+

baner_vulcan_2

Pierwsze logowanie dziennik rok szkolny 2017/2018

baner_vulcan_2

BIP

logo_bip