PolishEnglishFrenchGermanGreekItalianJapaneseRussianTurkish
   
Text Size

Zagrożenia związane z nieodpowiednimi grami komputerowymi!

(11 głosów, średnia ocena: 4.55 na 5)

W związku z pojawieniem się w sieci gier, które zagrażają życiu dzieci oraz nastolatków, pragniemy poinformować Państwa o kilku ciekawych stronach internetowych, które pomogą w zabezpieczeniu Państwa  dzieci przed zagrożeniami związanymi z nieodpowiednimi grami komputerowymi.

W Polsce wiele gier komputerowych oznaczonych jest wg systemu PEGI (symbol znajduje się na opakowaniu gry). Wskazuje on kategorie wiekowe: 3, 7, 12, 16 i 18 lat, nadane zgodnie z zawartością gry i poziomem rozwoju młodego użytkownika. Więcej na stronie www.pegi.info
 

Ministerstwo Edukacji Narodowej przekazuje następujące wskazówki dotyczące zachowania bezpieczeństwa w korzystaniu z gier komputerowych:
(Wskazówki pochodzą z broszury pt.: „Zagrożenia w Internecie. Zapobieganie-reagowanie. Gry komputerowe”. Broszura dostępna jest pod adresem: https://www.ore.edu.pl/materialy-do-pobrania/category/55-profilaktyka-agresji-i-przemocy.)

• Określ zasady dotyczące czasu, jaki twoje dziecko może przeznaczać na gry komputerowe.

• Zadbaj o to, aby dziecko nie grało codziennie, ale też nie rób tradycji
z tej formy spędzania czasu. Jeśli ustalisz, że w waszym domu gra się w określone dni, np. w piątki i niedziele, dziecko przez cały tydzień będzie żyło oczekiwaniem na włączenie komputera.

• Zainteresuj się, w co gra twoje dziecko i czy gra jest dla niego odpowiednia. Porozmawiaj z dzieckiem o grach, z których korzysta, sprawdź, czego może się z nich nauczyć.

• Zanim kupisz swojemu dziecku grę, upewnij się, że jest odpowiednia do jego wieku. Może ci w tym pomóc system oceny gier PEGI.

• Zwróć uwagę, czy w zachowaniu twojego dziecka nie pojawiają się sygnały uzależnienia od komputera.

• Upewnij się, że twoje dziecko z powodu grania nie zaniedbuje obowiązków domowych i szkolnych.

• Sprawdź, czy gra jest pozbawiona mikropłatności.

• Pamiętaj, że istnieją minigry, które nie wymagają instalacji, a zawierają treści nieodpowiednie dla dzieci.

• Zwróć uwagę na to, czy w grze można kontaktować się z innymi graczami.

Jeśli tak – sprawdź, czy znajomości, jakie zawiera twoje dziecko, są bezpieczne. Kontakt z innymi użytkownikami może być potencjalnym źródłem niebezpiecznych sytuacji i podejmowania ryzykownych zachowań.
 

W celu uzyskania porad można również skorzystać z następujących numerów telefonów:

  • 800 100 100, oferujący bezpłatną i anonimową pomoc dla dorosłych (rodziców, nauczycieli, pedagogów
  • 800 121 212,  Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży Rzecznika Praw Dziecka

Więcej o bezpieczeństwie dzieci i młodzieży w Internecie: www.dyzurnet.pl, www.ore.edu.pl, www.akademia.nask.pl,www.kursor.edukator.pl, www.saferinternet.pl, www.plikifolder.pl, www.cyfrowobezpieczni.pl,www.cybernauci.edu.pl,bezpiecznyinternet.edu.pl.

Plakaty wykonane przez klasę 5A.

Bocian_004

Bocian_005

Bocian_006

Bocian_007

Bocian_008

Bocian_009

Bocian_010

Bocian_011

Bocian_012

 

Copyright © 2004 - 2012 Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.

Z życia szkoły

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Wydarzenia sportowe

  • Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół w Wielkopolsce Jesteśmy w czołówce najbardziej usportowionych szkół w Wielkopolsce
    14 czerwca Szkolny Związek Sportowy ,,Wielkopolska” podsumował wyniki współzawodnictwa sportowego szkół. W kategorii Igrzysk Młodzieży Szkolnej tytuł ,,Najbardziej usportowionej szkoły w Wielkopolsce w roku szkolnym 2018/2019” i VI miejsce wśród wszystkich szkół Wielkopolski zajęła Samorządowa Szkoła Podstawowa nr 6 im. Jana Pawła II we Wrześni.
    18 czerwca 2019
    Czytaj więcej...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Polska

godło

Uonet+ dziennik

baner_vulcan_1

Office 365

office-365-banner

Uczymy programować!

Uczymy_programowa

Ubezpieczenie uczniów

Lepsza Edukacja

rol2

Cybernauci

cybernauci

Technologie z klasą

Technologie_z_klasa_120_x_240_IV-VI

Projekt z klasą

pion_JPG

Pilotaż programowania

l2_logo

Szkoła Promująca Zdrowie

LOGO

logo_wszpz

My Polacy

nbp

Mega Misja

megamisja

Code for green

CFR

Mistrzowie Kodowania

mistrzowie_kodowania

Scratch

Scratch2

Baltie

b3

CodeWeek

codeweekeu

Cyfrowa szkoła

logoCyfrowaSzkola

Gimnazjum nr 2

logo-szkolne-po-liftingu

Odzyskiwanie hasła - UONET+

baner_vulcan_2

Pierwsze logowanie dziennik rok szkolny 2017/2018

baner_vulcan_2

BIP

logo_bip

Reklama